Mm-deptuch_(2)

Dyrygent i teoretyk muzyki. Absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie. Jego droga dyrygencka biegła przez sceny Szczecina, Bydgoszczy, Wrocławia, Łodzi i Poznania. Współpracuje też z wieloma orkiestrami symfonicznymi i kameralnymi. Jako publicysta muzyczny zadebiutował na łamach wydawanej przez PWN „Klasyki”, by później publikować na łamach „Operomanii”, „Beethoven Magazine”, „Ruchu Muzycznego”. Regularnie współpracuje z Operą Narodową jako autor tekstów do książek programowych.  

Romantyk

Mwm-grudzien-2016-14
Twórczość Roberta Schumanna w oczywisty sposób streszcza poetykę niemieckiego romantyzmu. Kapryśna fraza, wzmożona uczuciowość, skłonność do miniaturyzacji formy są powszechnie znanymi składnikami jego stylu. Jest też w tej muzyce swoista neurotyczność, niepokój, pojawiają się nieoczekiwane załamania frazy, zatrzymania narracji i nagłe wzloty.

W poszukiwaniu Absolutu

Beethoven
Missa solemnis Beethovena to utwór o dziwnym statusie. Z jednej strony uważany za jeden z najwspanialszych pomników kultury muzycznej cywilizacji Zachodu, z drugiej – w zasadzie od samego początku – niezwykle kontrowersyjny. Uduchowiona, ale jednocześnie chropawa, pełna humanistycznej głębi, ale też dźwiękowo „przekombinowana”, metafizycznie skupiona i bombastycznie nadęta – to tylko kilka z an...

Dziecko smutku u bram raju

Gustav Mahler
Mwm-czerwiec-2014-12
Na temat muzyki Gustava Mahlera w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat powiedziano i napisano wiele. Wydaje się, że taki obrót sprawy nie zaskoczyłby austriackiego symfonika, który tuż przed śmiercią miał powiedzieć, że jego czasy jeszcze nadejdą.